21 noiembrie

"Alianta-Vin" cucereste piata din China



 

 20 de companii autohtone, sub brandul national – „Vinurile Moldovei” si-au prezentat produsele la expozitia ProWine din Shanghai (China).

          

Potrivit agentiei „INFOTAG”, marti, într-o conferinta de presa, directorul Oficiului National al Viei si Vinului, Dumitru Munteanu, a spus ca participarea la aceasta expozitie a devenit „acordul final a Programului de promovare a brandului national „Vinurile Moldovei” pe piata internationala, organizat de oficiu cu sprijinul strategic al proiectului USAID CEED II”.

„Circa 600 de participanti ai expozitiei din 40 de tari au încercat sa convinga vizitatorii, care activeaza în domeniul vinificatiei, sa cumpere si sa promoveze produsele lor pe piata chineza”, a mentionat Munteanu, amintind ca prezentari similare ale vinurilor moldovenesti, în parteneriat cu CEED II, oficiul a organizat în SUA, România, Polonia si Cehia.

Vicedirectorul proiectului USAID CEED II, Diana Lazar, a relatat despre evenimentele speciale de promovare si organizarea întrevederilor cu presa, care au fost organizate si desfasurate în cadrul ProWine în zilele de 11-13 noiembrie.

„Articolele, publicate de jurnalistii din China,vor spori interesul fata de vinurile moldovenesti, deschizând noi posibilitati pentru producatorii moldoveni de vinuri de calitate pe aceasta piata promitatoare”, a spus ea.

Potrivit spuselor sale, pe piata chineza anual sunt importate circa 2,3 mlrd. sticle de vin. Aceasta piata în ultimii sapte ani demonstreaza o cerere stabila la vinurile de calitate.

„Pâna în 2015 China poate deveni cel mai mare consumator de vinuri din lume. În 2013 vinificatorii moldoveni au exportat pe piata chineza circa 1 mil. de sticle de vin”, a mentionat Lazar, relatând ca conform prognozelor, în China consumul de vin per cap de locuitor s-a majorat de la un litru la trei litri anual.

Fiind întrebat de corespondentul „INFOTAG”, de ce având în tara peste 160 companii producatoare de vinuri, în China au plecat doar 20, Dumitru Munteanu a spus ca invitatii de participare la expozitia ProWine din Shanghai au primit toti producatorii si exportatorii de vinuri moldovenesti.

„Cred ca înca nu toti sunt pregatiti sa participe la expozitii atât de ample. Oficiul National al Viei si Vinului îsi asuma o parte din cheltuieli, dar în ceea ce priveste transportarea mostrelor de vinuri prezentate, prezenta la expozitie, costurile de drum, aceasta parte a cheltuielilor vinificatorii trebuie sa o asigure singuri”, a spus el.

 „INFOTAG” precizeaza: Conform datelor Oficiului National al Viei si Vinului, suma totala a cheltuielilor pentru participare la expozitia ProWine din Shanghai a depasit $130 mii., dintre care $45 mii au costat spatiile expozitionale, suprafata carora a fost de 120 m2.